Allt annat än..

Min lediga dag har varit allt annat än bra..
Låg ute & solade en timme ungefär tills jag höll på att dö av värmeslag.. Önskar att man hade en lite gräsplätt till "gård" i stället för en balkong.. inte det roligaste att ligga och sola i bikini på ett sement golv..
Tog min bleka kropp och gjorde mig i ordning, gick en sväng till rödakorset och kollade om dom hade ett par speciella glasburkar men icke..

Gick hem till mamma för att åka ut till valbo och det var där det började..
Först in på Ikea för att handla lite nödvändigheter.. Hitade ett par lådor, 2 par för 29 (ord. 2 för 69). Packade ner 6 st i kassen. .. kommer till kassan och får betala för ordinarie pris.. eftersom att det var menat för dom som har ikea kort som jag docl har men inte med mig.. Betalar "glatt" och går..

Åker över till Siba för att fixa försäkring som i princip var klart. 32 kr i månaden.. När jag kommer dit och ska betala så är det helt plötsligt så att man ska betala allt på en gång. Ger glatt upp kortet igen och 800 kr fattigare..

När jag köpte min kamera var det ett erbjudande. Köpte man den inom maj-juni skulle man få 560 k tillbaka.. Men dock inte av siba utan av canon.. När jag kom hem från Valbo satt jag mig ner för att fixa det.
Först skulle man svara på en jävla massa frågor plus skriva in personuppgifter. Sen fixa serienumret på kameran, klippa ut orginalstreck-koden på kamerakartongen, kopiera kvittot, fixa ett IBAN-nummer samt en SWFT-kod.. ( Fick ringa Nordea och sitta i 30 min telefonkö innan jag fick alla nummer.)

Och nu ska jag "bara" skicka iväg det här och vänta i heeela 6-8 veckor innan jag får tillbaka pengarna.
Fanns det inget krångligare sätt?..

och som om det här inte var grädden på mosen så hade jag även tänkt göra massor av olika maträtter gjortd av köttfärs.. Jag la ut köttfärsen i solen en stund för att låta den tida lite, la sedan in den i köket föratt den skulle tina mer medans jag sminkade mig.. Glömde bort den när jag gick hem till mamma&pappa så nu måste jag ställa mig och steka 2.5 kg köttfärs...

.. och för er som inte känner mig kanske jag ska berätta att jag har världens kortaste tålamod.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0