man glömmer..

När man har saker att göra, dagarna rullar på i samma tempo och allt blir till rutin, det är då man glömmer.

Jag har nästan glömt bort hur det var att gå i skolan.. Det har gått nio månader ungefär sen jag lämnade skoltiden. Har jag saknat den? Inte alls.. Jag har inte en enda gång tänkt tillbaka och önskat att jag suttit i klassrummet med klasskompisarna istället för att jobbat. Har jag saknat loven? Nej, inte ens det..

Förrän ikväll, när jag gick igenom musiken på datorn.. Vad kan få en att minnas tider om inte musik!
Jag minns midsommaren ute i Valbo, jag minns hela den sommaren utan & innan nu.. Tack vare Lifehouse - storm och Everything.. Det känns i magen, jag kommer aldrig mer att gå i skolan aldrig få se fram emot ett sommarlov fyllt av äventyr! Jag kommer aldrig mer kunna ta dagen som den kommer och konsekvensera i efterhand. Jag är fast!

Det är skrämmande hur man hamnar i ett fack och fastnar där.. Man går efter ett schema och en klocka.

Jag saknar nog inte skolan, men jag saknar att få komma och "gå som man vill", att om man inte orkar fixa sig så kan man om man vill kasta på sig sina mjukisar och håret i en toffs, orkar man inte komma till 9 så kunde man ta en senare buss, man kunde sitta och låssas ta in saker medans man tänkte på någon helt annat, man planerade dagarna efter skolan, man planerade helgerna in i minsta detalj..

Skulle jag säga att det var bättre förr? Nej, men det var på en helt annan nivå, man levde och hade det roligt.. Det största som kunde hända var de omtalade helgerna!.. Så till en viss del saknar jag det så förbannat..

Förtillfället känns det som att jag har hamnat i en ond cirkel.. "Äta, jobba & sova"
Det är då man glömmer, glömmer vad man gjort och vad som förgyller ens dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0