En ny ledig dag..

Ja, idag är det fortfarande en ledig dag! Åh gud vad man uppskattar de lediga dagarna nu när man inte få ha dom när man vill och när man jobbar så mycket. Det äär skönt att vara ledig!

igår var jag också ledig. Upp och hoppade kl. 09.30 och traskade ut i regner med lill nicco. Sen till bageriet och köpte på mig 3 stora påsar med nybakat bröd. Efter vi hade ätit frukost så städade vi undan lite sen iväg och handlade lite saker till lägenheten (orange tema) hittade en orange vas, ljus och dekorations sand i orange. Sen köpte vi mat och vatten skål till nicco och lite leksaker!

sen kom vi till det "stora" försöket att bada nicco.. (av tidigare erfarenhet av teddy trodde vi att det skulle bli svårt)
men så fel vi hade.. Ställde nicco i duschen och där stod han. yes! tog väl 5-10 minuter sen var han ren och fin!
no preblem..

Lite senare dök farmor och farfar upp, och sen mamma & pappa. Det blev fika och prat..
Sen var det dags att gå ut igen så vi gick till en hund gård här i närheten.. Teddy sprang glatt runt och gjorde sina behov och lekte med pinnar och allt som fanns att få tag i, medans nicco mesta dels stod och kraffsa mig på benet och ville in under jackan..

vid 6 fick jag fin besök av veronika och Carro.. vi flottade mycket godis och snick snackade..
Lite senare kom även stina som så snällt hade bakat en stor och fin kladdkaka! :)
john dök upp vid 11, gick hem med stina & hämtade en film..
Kom hem och satt på filmen och där somnade jag.

idag blev jag väkt av en lill nico, han hade tröttnat på att ligga nere vid fötterna och ville bli kliad.
och i stället för att ligga och klia honom ( han får aldig nog på det). så klädde jag på mig, och drog ut honom i kylan, ja dra är rätta ordet. Han vill inte gå ut när det regner, heller inte när det blåser.. haha! men ut kom vi och vi var väl ute i ungefär 30 minuter sne bestämde jag mig för att gå till mamma&pappa och låta john sova vidare..

idag; Ikea och handla mer saker til lägenheten. :)
tjaaao


Kommentarer
Postat av: Carro

oh härlig bild :) när ska vi ta en vinare tillsammans nästa gång? ingen kan klunka som vi !

2008-01-21 @ 21:21:54
URL: http://carolinea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0