När blir man vuxen..

Ja, när blir man egentligen vuxen, eller kanske rättare sagt när känner man sig vuxen?
Jag kommer ihåg när man gick i sexan och precis skulle börja sjuan. Då trodde man " när jag börjar i sjuan är jag stor" 7:an, 8:an, 9:an kom.. Men inte kände man sig något större.. Sen så kom steget när man skulle börja en ny skola, byra klasskompisar och börja i första ring, då tänkte man lika där.. " nu blir jag stor/vuxen"..

Jag själv kände inte att jag blev mer vuxen för att jag började 1:an inte heller 2:an..men 3:an det var då det skulle hända saker, Ja.. självklart blir man vuxen när man skaffar körkort & går ut 3:an. Då kan man skaffa sig ett riktigt jobb och snart flytta hemmifrån.. slippa sitt lilla rum och att ta bussen till saker och ting. .. ( var tanken då)


.. (nu är tanken) Här sitter jag, I min lägenhet, med mitt jobb, pojkvän och hund.. Men har fortfarande samma känsla i kroppen som i 7:an eller 1:an "om att inte vara vuxen än, när jag får barn eller hus dåå"..


Kommentarer
Postat av: Nea

det är sant... så sant...
och om du har lägenhet, pojkvän och hund och ändå inte är vuxen, vad fan är jag då? :O

2008-02-09 @ 11:30:54
URL: http://linneagibbs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0