Varför be om hjälp?..

Det är en sak jag undrat över väldigt länge sen jag började jobba med skor.. Varför ber man om hjälp när man endå inte lyssnar på svaret?..

Om jag frågar om hjälp i en butik antar jag att svaret jag får är korrekt. Eller har jag fel?

Frågorna handlar naturligvis om barnskor och hur mycket man ska lägga på så att det blir behagligt för stackars barnet att ha på sig. På skor säger vi att det ska vara 1 - 1,5 cm över fotens längd men icke..

Idag var det en mamma som köpte sonen ett par skor som var 2.5 cm över... Anledningen till det berodde på att hon ville ha skorna till nästa år. För det första kan man inte vara snål när det gäller barnskor, för det andra kommer lillkillen aldrig kunna ha dom skorna om ett år och för det tredje kommer ungen få skavsår så det skriker om det när han börjar använda skora.. 

Tänk själv om man skulle ha ett par sko som är 2.5 cm för stora. Tjena båtarrr!

Kommentarer
Postat av: Stina

hemska puckon !!

2008-08-19 @ 23:38:29
URL: http://stinakampe.blogg.se/
Postat av: Nea

haha, vilken dum mamma!

2008-08-21 @ 05:20:48
URL: http://linneagibbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0