En tanke på Engla..

Det är inte ofta jag läser tidningen eller läser på internet men när det gäller Engla har jag följt det sen fösta dagen. Jag tycker att det är så fuktansvärt hemskt att det kan hända så snabbt och enkelt att bara röva bort ett litet barn, hon har varit borta i 5 dagar nu och jag hoppas verkligen att dom hittar på henne levande som död.

Tittade på Efterlyst idag med och då var det falet om Engla, jag rös i hela kroppen och jag lider verkligen med hennes familj ..




En liknande grej hände min mamma i somras när hon skulle hem från Mormor.. Mamma var på väg hem och för att komma till motorvägen så måste hon åka på en skogsväg några km. Det är där hon möter en silver volvo som står på sidan av vägen.. Efter hon kör om den så hoppar killen till volvon in och börja köra efter..

Mamma håller ett litet öga på bilen medans hon kör ut på den sora vägen, han ligger efter hela vägen in till stan, hela vägen genom stan och till bryäs.. Mamma börjar fundera varför han följer efter men tänker inte mer på det.. Hon kommer in på våran gata och kör upp på våra gård, efter några sekunder ser hon även att volvo bilen kör in och stannar bakom henne..

Hon går ut ur bilen och fram till hans och frågar "hej, vem är du och vad vill du?" hon får till svar att "jag fck i uppdrag att förfölja dig" sen satt han bara där och stirra ..

Mamma blir rädd och börjar gå mot våran dörr för att låsa upp och gå in då hon ser att nyckeln inte ligger där den ska ( jag hade glömt & lägga ut den). Hon slänger ett öga mot honom igen, han sitter bra & hånler..

Mamma ställer sig framför bilen och börjar ta registreringsnumret och då börjar han sakta att backa ut från våran gård och sen kör han iväg.. Mamma ringer polisen och efter det har vi inte hört någonting alls..

Tänk om mamma hade tagit en promenad från mormor istället för att tagit bilen eller tänk om ett barn hade cyklat förbi precis som engla..

Jag blir arg, det här ska inte kunna hända!

Kommentarer
Postat av: Mia

Nej fyyy vad otäck, sitter här och ryser, vilken läskig snubbe!!!!

Jag har oxå följt fallet Engla och har ju själv en dotter på 1 år och jag vete tusan om jag nånsin kommer våga låta henne vara ute å leka själv eller cykla själv..usch, att nåt sånt ska kunna få hända?? FYY!!

2008-04-10 @ 23:20:47
URL: http://mariat80.blogg.se
Postat av: tres

men guud vad läskigt!! "Fick i uppdrag att" usch!
Jaa, det är verkligen hemskt allt kring engla och det där!!:(

2008-04-10 @ 23:20:50
URL: http://mangofisk.blogg.se
Postat av: emma

Usch va hemskt. Ryser i kroppen när jag läser :S
Har också följt Engla-historien, och blir rörd så fort jag läser om det. När man själv skaffat barn blir man lite mer käsnlig mot sånt :/

2008-04-10 @ 23:20:51
URL: http://litenemma.blogg.se
Postat av: Stina

gaah ! Fasen va otäckt, det där med din mamma .. ni har alltså inte hört nåt mer ?
tänk vilka psykon det finns ..

och fallet om Engla kommer nog vi alla fortsätta följa *

2008-04-10 @ 23:30:00
URL: http://stinakampe.blogg.se
Postat av: Madeleine

Men usch vad hemskt med mamma din :/ Undrar om man någonsin kommer hitta Engla.. Det är frågan det, hoppas på det för familjens skull. Man kan inte låta bli att följa det, känns som ett måste liksom.

2008-04-11 @ 09:58:54
URL: http://scherling.blogg.se
Postat av: Madeleine

Nja, ikväll blir det gotta kväll (som vanligt?) med Veronika. Imorgon hoppas jag på fest, om det dyker upp något roligt vill säga. :) Har ni kommit på något då?

2008-04-11 @ 19:22:40
URL: http://scherling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0