"De får betalt för att plocka"..

Jag vet inte hur många gånger under den här tiden jag jobbat på Din sko som jag har hört en tant, gubbe, liten unge eller ett ungt par kastat ur sig att de slipper lägga tillbaka skorna på sin plats eftersom att vi har betalt för att gå och plocka skor. ( städerskan har också betalt för att städa, men inte ksstar jag papper på golvet för det).

Jag tycker att det är ganska så självklart att om man provar ett par skor, en tröja, ett smycke osv så lägger man tillbaka det på sin plats. Lite sunt förnufft kan man väl tänkas ha.. (?)

Att sen inför våra ansikten be oss ta reda på en hög av 5 par olika skor som personen i fråga provat och kastat på golvet är bara skrattretande.. kan inte ens räkna på en hand hur många gånger jag har velat ropa tillbaka kunden och be den ta upp och lägga tillbaka skorna på sin rätta plats.

Hände en snarlik sak idag. Jag står och pratar i telefonen med en kund (alla har lärt sig att när man pratar i telefonen så stör man inte) Men inte denna "fina" kvinna. Hon går fram till mig och säger åt mig att hämta maken till skon som hon håller på att prova. När jag väl hämtat ut den andra skon så skulle jag hämta ut 2 till par..

Hon gnäller ett tag över hur skorna klämmer hit & dit sen ställer hon sig upp sätter på sig sina egna skor och går sin väg.

Det är roligt att hjälpa folk med skor ( missförstå mig inte) men det hade inte skadat om fler folk kunde "sköta" sig inne på en affär! tack..

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Godmorgon! Usch då det var inge roligt. Krya på dig :)

2008-04-12 @ 10:08:09
URL: http://scherling.blogg.se
Postat av: Stina

gaaah ! Förstår din frustration !!
lite sunt förnuft kan man väl ha ..
men, hoppas din lördag blir bra ändå : )

2008-04-12 @ 11:42:08
URL: http://stinakampe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0