Plötsligt händer det..

Ja, här går man omkring i mörkret, muttrar varje dag över att man är som en slav, aldrig får jobba och när man väl får jobba då är det sketna tider som ingen annan vill ta dig ann.. stressar ihjäl sig för att komma i tid för att det inte passat att ringa 1 dag eller 1 timme innan. nej här ringer man precis innan. Mutterfia som jag förtillället har varit har tillOCHmed planerat mitt nya år med att bröja på någon städ firma för att få pengarna att rulla in efter vad man sett för schema på Din sko.  och nej, det såg inte lovande ut alls..

..men plötsligt händer det. JAG, precis JAAG. har fått jobb. Lottapotta kom igår och berättade att dom hade en plats ledig på Din sko och undrade om jag var intresserad?!.. hm, låt mig tänka. skulle jag vilja jobba på Din sko, jag har ju bara jobbat där ett år som extraarbetare och slavat omkring i tid & otid...
.. klart som faaan att jag vill det, så nu har jag jobb på Din sko  från och med 2008..

Det  verkligen händer, mitt liv bara glider på ett banan skal. Rakt igenom allt..
Jag sa till mig själv att jag skulle ha flyttat innan jul, mycket riktigt.. bott där i en månad nu.
Lallat omkring hit & dit. Utan att ens tänkt tanken på att jobba på Ecco så ringer dom helt plötligt, frågar om jag vill börja jobba extra där, Berglövs efter det och nu Din sko. När kommer bakslaget? Året kan iaf inte börja bättre.. :)

men nu tillbaka till verkligheten..
I söndags var jag på Julbord med Din sko som sagt, gott & mysigt. Efter det hem till Madde&Martin och tittade tv och flottade godis. I går var det jobb på listan, 10-20 och mitt huvud och fötter värkte skapligt så det blev en tidig kväller! Idag har jag jobbat från 10-18 och efter det blev jobbet bjudna på en grekisk resturang, vin & god mat! :)
men kroppen värker.. för er som missat så har vi gjort om hela butiken och har nyöppning på torsdag så kika förbi och säg hej! Ska lägga mig snart, håller på och somnar framför datorn..

Imorgon äntligen får vi en ny tv och soffan verkar inte komma så lång efter den heller, kommer antagligen den här veckan eller nästa! Då blir lägenheten tipptopp!

Tack & heej en mycket trött tjej..
( förlåt att jag inte hör av mig, men den här veckan är fullspäckad på jobb, ringer så fort jag har tiden och orken).

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Grattis till nya jobbbet

2007-12-19 @ 17:24:08
URL: http://scherling.blogg.se
Postat av: Carro

Meeen grattiis :) "DET GÅR BRA NU"... kul för dig! Ses på fredaag.

2007-12-19 @ 20:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0